sobota, 13 września 2014

Moje ulubione książki o makijażu

Parę lat temu zapisałam się na zajęcia do szkoły Wizażu i Stylizacji Paznokci. O ile paznokcie nie do końca mnie 'jarały', to jednak chciałam podszkolić się i dowiedzieć się czegoś więcej o makijażu, tak dla samej siebie. Zapisałam się z koleżanką (żeby było raźniej ;)), która miała fioła na punkcie paznokci, więc uzupełniałyśmy się świetnie :) Każde kolejne 'makijażowe' zajęcia sprawiały mi coraz większą frajdę, coraz więcej przydatnych informacji docierało też do mojej głowy :) Świadomiej robiłam zakupy i wybierałam produkty dla siebie. Tak zaczęła się moja przygoda i jeszcze większe zakochanie w kosmetykach. Dzięki szkole zaczęłam też bardziej zwracać uwagę na to co kupuję. Nie wybierałam już produktów 'na oko' czy 'pierwszych lepszych'. Potrafiłam dokonywać wyborów już bardziej świadomie. Poznałam nowe produkty (bo wcześniej nawet nie miałam pojęcia, co to choćby rozświetlacz :)) Chcąc kontynuować swoją pasję zaczęłam też czytać magazyny i książki o takiej tematyce. I tak dzisiaj chciałam Wam przedstawić parę książek, które mam w swojej biblioteczce, i które okazały się bardzo fajne, pomocne i ciekawe. 




Mam (jak na razie) cztery książki, które dzisiaj chciałabym Wam pokazać i troszkę przybliżyć ich treść. Zachęcam do zakupu, jeśli ktoś interesuję się makijażem (tak dla samej siebie - choćby ja), będą idealną lekturą. Są do kupienia bez większego problemu chociażby w empiku. Ja swoje dwie kupiłam w epiku, jedną w Naturze a jedną w Hebe ;-)



Pierwszą kupioną przeze mnie książką był 'przewodnik' "Perfekcyjny Makijaż" Bobbi Brown. Nazwę znałam, ale kojarzyłam głównie z kosmetykami z Douglasa (nie miałam wcześniej pojęcia, że to marka stworzona przez kobitkę, która pisze jakiekolwiek książki). Książka jest bardzo ładnie wydana. Była chyba najdroższą ze wszystkich książek, które posiadam (około 69zł), ale można polować na różne rabaty w empiku, czy bezpośrednio w wydawnictwie, wtedy zawsze jest taniej. Mam ją już ze dwa lata. Polecam dla wszystkich, nie tylko dla profesjonalistów, napisana jest łatwym, przejrzystym językiem, więc każdy, kto zainteresowany jest sztuką makijażu znajdzie tu cenne wskazówki. Bobbi Brown to znana na całym świecie makijażystka, popularna wśród gwiazd. 



Książka podzielona jest na dwie części; pierwszą - podstawową i drugą, jak to nazwała autorka - 'mistrzowski poziom'. Zawiera 12 rozdziałów. Opisane w niej jest chyba wszystko, co musimy wiedzieć o makijażu i nie tylko. Znajdziemy tam m.in. wpisy o pielęgnacji skóry, narzędziach i technikach makijażu, wskazówki nt. makijażu oczu, doborze odpowiednich kosmetyków w zależności od rodzaju skóry i karnacji.



Każdy rozdział jest dodatkowy podzielony na podrozdziały. Głównych rozdziałów jest 12. Treści przeplatane są fachowo zrobionymi zdjęciami. 
Rozdział 1 - Kurs makijażu                                                           
Rozdział 2 - Sprzęt i wyposażenie              
Rozdział 3 - Skóra                                      
Rozdział 4 - Twarz                                     
Rozdział 5 - Usta                                          
Rozdział 6 - Oczy       
Rozdział 7 - 10 kroków do doskonałego makijażu
Rozdział 8 - Makijaż specjalny
Rozdział 9 - Sztuka makijażu
Rozdział 10 - Podstawowe narzędzia profesjonalisty
Rozdział 11 - Makijaż dla zaawansowanych
Rozdział 12 - Legendy i niezapomniane chwile makijażu


Książka "Perfekcyjny Makijaż" powinna być obowiązkową lekturą w każdej szanującej się biblioteczce :) Jeśli będziecie w empiku zachęcam, żeby chociaż sobie ją pooglądać. Jest pełna kolorów, informacji makijażowych i trików. 


Jakiś rok temu, będąc na zakupach w Naturze wpadła mi w oko książka Katarzyny Kozłowskiej-Kołodziejskiej "Akademia Makijażu" a że była akurat na promocji, to no nie mogłam nie skorzystać i jej nie kupić ;) Autorka to makijażystka, wizażystka gwiazd, nasza polka rodzima. Założycielka Szkoły KozłowskaVisage w Warszawie. 


Książka ma tak pozytywną okładkę, że przyznam szczerze kupiłam ją dlatego, że okładka mnie urzekła. Zakochałam się w makijażu z okładki i ogarnął mnie dziki szał na takie rude włosy :) Zresztą do dzisiaj mi to po głowie chodzi :) Fajne jest to, że książka jest tania (ja kupiłam chyba za 19 zł) i dostępna w drogerii Natura (nie wiem jak teraz, musiałybyście zapytać).
Ma 158 stron, spis treści podzielony jest na dwie części : Część I - Teorię, i część II - Praktykę


W części I opisane zostały wszystkie akcesoria i kosmetyki, jakie potrzebne są, by stworzyć makijaż. Dowiedzieć się też możemy m.in. jak dopasować makijaż do karnacji, stroju, czy nawet pory roku. W części II natomiast przedstawione są już konkretne propozycje makijażu na różnych modelkach w różnym wieku i o różnych typach urody. Książka jest pięknie wydana i bogato zilustrowana. Zawiera mnóstwo przydatnych informacji, część teoretyczna jest bardzo fajnie rozbudowana. 


Przedstawiany w książce makijaż bazuje na kosmetykach firmy Kobo, dostępnych oczywiście w Naturze. 

Druga 'drogeryjna' książka została wypatrzona przeze mnie jakiś rok temu podczas zakupów w Hebe. Kosztowała około 19 zł, widziałam, że jest też dostępna w empiku a nawet można sobie ją ściągnąć w pdf z internetu. Mowa tu o książce pt. "Makijaż w mgnieniu oka" Rae Morris. 


Książka ma mniejszy format, niż pozostałe, jest fajnie zgrabna i poręczna. Patronatem medialnym książki jest wizaż.pl i wydawnictwo uroda. Autorka jest jedną z najpopularniejszych wizażystek świata. Wydała też znaną i dobrze sprzedawaną książkę "Makijaż bez tajemnic", która uznawana jest za biblię makijażu i niezbędnik w każdej biblioteczce :) I na którą mam wielką ochotę, więc na pewno będzie to kolejna pozycja do zdobycia na mojej liście. Już 'namacałam' jej treść przy okazji ostatniej wizyty w empiku i wiem, że będzie moją kolejną zdobyczą :) Jest nazywana biblią wizażu, pięknie wydana, gruba jak pierun, niestety droga (coś koło 69zł, ale będę polowała na jakąś obniżkę), ale warta grzechu :D


Spis treści składa się z pięciu rozdziałów: 
1. Błyskawiczne poprawki w ciągu dnia (baaaaardzo przydatny rozdział o tym jak szybko i sprytnie poprawić makijaż w ciągu dnia ;))
2. Przygotowanie skóry i podkład (dzięki tym wskazówkom można skrócić czas na zrobienie makijażu nawet o połowę)
3. Oczy (akcesoria, które pomogą stworzyć nowe spojrzenie)
4. Tabele kolorystyczne (pomogą perfekcyjnie dobrać kolory do odcienia karnacji a nawet do stroju)
5. Ekspresowy makijaż (przykłady makijażów i tricki na to, by wykonać je w kilka chwil).


Przeczytanie i ogarnięcie książki zajęło mi jedno spokojne popołudnie. Książka nie jest takim typowym, rozbudowanym przewodnikiem po sztuce wizażu, tylko raczej pozycją łatwą, ekspresową, przejrzystą. Ogarniemy ją raz, dwa (jak tytuł sugeruje; w mgnieniu oka). Samej teorii jest mało, około 30 stron, reszta to propozycje makijażowe. Czasem sięgam po nią sporadycznie, ma cudnie wymyślone te tabele kolorystyczne, łatwo możemy dobrać, co do czego nam pasuje. 


Książka nadaje się idealnie, jeśli chcemy komuś zrobić fajny prezent. Nie znajdziemy w niej raczej zbyt wielu profesjonalnych informacji, ale absolutnie nie żałuję zakupu, bo jest to bardzo fajna do przejrzenia i poczytania pozycja. 

Ostatnia książka, którą posiadam, i na którą polowałam w pocie czoła w empiku to "Sekrety Makijażu" Eryki Sokólskiej. 



Eryka Sokólska to nasza rodzima, bardzo znana makijażystka gwiazd. Dochód ze sprzedaży książki wspiera Kampanię Życia - Avon kontra Rak Piersi. Kupując książkę, przy okazji robimy coś dobrego. 
Na tę książkę bardzo długo polowałam, ciągle nie umiałam znaleźć jej w empiku, aż w końcu poprosiłam miłego pana z obsługi o pomoc i jakimś cudem znalazł ostatnią sztukę, którą ktoś przestawił gdzieś na drugi koniec sklepu. Uradowana wracałam całą drogę do domku :) Książka kosztowała około 49zł. 



W porównaniu z innymi pozycjami, książka nie jest gruba. Spis treści składa się z kilku rozdziałów; 
1. Sekrety piękna
2. Akcesoria i przybory
3. Kosmetyki
4. Dobór kolorów
5. Przygotowanie
6. Podstawowe zasady
7. Techniki makijażu
8. Makijaż na różne okazje
9. Inspiracje

Jako, że książka wspiera kampanię marki Avon, to i wszystkie wykorzystane w tej publikacji kosmetyki są również marki Avon. W książce fajne jest głównie to, że oprócz kilku modelek 'wystąpiło' dwadzieścia gwiazd, które na codzień widzimy w telewizorze, albo na okładkach czasopism (m.in. Katarzyna Maciąg, Monika Mrozowska, Katarzyna Sowińska, Agnieszka Popielewicz, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Sonia Bohosiewicz, Grażyna Wolszczak, Magdalena Boczarska, Marcelina Zawadzka, Marzena Rogalska, Beata Sadowska, Edyta Herbuś, Kasia Zielińska, Małgosia Socha...)



Część teoretyczna opisana jest w bardzo fajny i ciekawy sposób. Teoria zajmuję większą część książki. Możemy poczytać o różnych wskazówkach i wielu pomocnych radach i  trikach, które są łatwo i przejrzyście napisane. Książkę uzupełniają pięknie wykonane zdjęcia (umieszczone głównie w dużym formacie). 





Jak powszechnie wiadomo, książki są dobrą inwestycją (przynajmniej dla mnie), dlatego zawsze chętnie kupuję interesujące mnie, nowe pozycje. Cieszę się, że mam już stworzoną swoją małą biblioteczkę, która szczęśliwie ciągle się rozrasta :) Lubię książki o różnej tematyce, dlatego też z radością kupiłam też książki przedstawione w dzisiejszym poście. Zachęcam do kupienia (lub choćby przejrzenia), bo są to pozycje do których będziecie na pewno wracać. Nie ma takiej opcji, że będą leżeć i kurzyć się na półce. Informacje w nich zawarte to skarbnica wiedzy, kopalnia pozytywnych i pomocnych informacji, niezależnie od stopnia zaawansowania, czy wieku. Wiedza teoretyczna i praktyczna, która zawarta jest w tych poradnikach pomoże bawić się makijażem i tworzyć różne jego wersje. 

Mam już dwie kolejne, upatrzone dla siebie pozycje. Marzy mi się "Pałac Kolorów. Magia makijażu" Doroty Kościukiewicz-Markowskiej (okładka jest przepiękna) no i wspomniany już wcześniej "Makijaż bez tajemnic" Rae Morris. Początkiem października ma się ukazać też nowa książka Bobbi Brown "Magia spojrzenia", i myślę, że jeśli będzie godna uwagi (a na pewno będzię! ;)), to capnę i ją :)



<3 <3 <3 <3 <3 miłego weekendu! <3 <3 <3 <3 <3 

8 komentarzy:

  1. Okładka "Perfekcyjny Makijaż" Bobbi Brown to chyba jest juz powszechnie znana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Puki co, moją ulubioną książką jest.... YouTube ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki warte przeczytania (lub oglądania) dla kogoś, kto makijażem się interesuje, ja niestety nie zaliczam się do tego grona ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, swietny post. Kilka ksiazek z Twojej kolekcji chyba kupie..:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam Akademię makijażu i przyznam że to całkiem fajna książeczka dla takiego laika jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ksiażka Bobbi Brown kusi mnie od jakiegoś czasu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!
będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad :)